JurnalSem. Powered by Blogger.

Thursday 11 April 2013

Fenomena WeChat




Dulu apabila beli je smartphone, salah satu aplikasi yang wajib akan di install adalah Whatsapp dan juga BBM. Namun kini saya melihat terdapat satu lagi aplikasi yang telah menjadi fenomena di Malaysia ini iaitu WeChat. Ianya menyeronokkan dan juga percuma. Ramai juga penggemar “Social Networking” yang telah beralih untuk menggunakan aplikasi WeChat ni.

WeChat ni sebenarnya merupakan satu aplikasi rangkaian seperti Whatsapp tetapi ianya lebih advance dari aplikasi yang lain. Aplikasi ini pertama kali diperkenalkan di China dan dari sinilah WeChat ini berasal lalu berkembang dan merebak di seluruh dunia. Di WeChat, semua aplikasi-aplikasi chat yang pernah ada, disatukan menjadi satu paket yang menarik ditambah dengan fitur-fitur yang belum pernah saya temui pada chat application yang lain.

Di WeChat, kita boleh berinteraksi antara satu sama lain tak kira masa,keadaan atau tempat (asalkan ada connection internet la ) kerana ia adalah satu jaringan social yang menghubungkan kita dengan rakan-rakan di Facebook, Twitter atau Blog. Aplikasi ini juga membolehkan kita mencari kenalan baru,chat,share gambar, share file atau lagu dan juga berbual secara Video Call secara percuma . 




1 comments

Anonymous

Perkhidmatan Pembiayaan Le_Meridian pergi ke atas dan di luar keperluan mereka untuk membantu saya dengan pinjaman saya yang saya gunakan memperluaskan perniagaan farmasi saya, Mereka adalah permata yang ramah, profesional, dan mutlak untuk bekerja dengan. Saya akan mengesyorkan sesiapa yang mencari pinjaman untuk dihubungi. Email..lfdsloans@lemeridianfds.com Atau lfdsloans@outlook.com.WhatsApp ... + 19893943740.

Post a Comment