JurnalSem. Powered by Blogger.

Sunday 17 June 2012

Perniagaan Adalah Kunci Kepada Kekayaan

Perniagaan merupakan jawapan yang tepat untuk mencapai kekayaan . Dalam islam sendiri ada menyebut bahawa 9/10 rezeki datangnya daripada perniagaan . Jika kita mengamati senario yang ada dalam dunia jutawan-jutawan yang terkenal di dunia , kebanyakan punca kekayaan mereka datangnya daripada aktiviti-aktiviti perniagaan yang besar .

Dalam dunia perniagaan , jika seseorang itu bijak melihat peluang pasaran yang ada , dia boleh mendapat keuntungan yang berlipat ganda walaupun bermula dengan modal yang sederhana . Pada hari ini , terdapat pelbagai cara untuk kita memulakan perniagaan samada perniagaan sepenuh masa atau separuh masa . Jika kita ingin memulakan perniagaan , persiapan yang rapi perlu ada untuk mengelakkan kerugian di masa akan datang .

Apa yang dimaksudkan dengan persiapan yang rapi adalah dari segi penyediaan modal , ilmu tentang perniagaan yang akan kita mulakan , kaedah promosi perniagaan kita untuk menarik minat pelanggan dan lain-lain lagi . Kita boleh mengambil teladan daripada pengalaman orang-orang yang telah berjaya di dalam dunia perniagaan . Dengan mengikuti jejak langkah mereka yang sudah berjaya maka kita pasti tidak akan tersasar daripada matlamat asal kita .

1 comments

Anonymous

Perkhidmatan Pembiayaan Le_Meridian pergi ke atas dan di luar keperluan mereka untuk membantu saya dengan pinjaman saya yang saya gunakan memperluaskan perniagaan farmasi saya, Mereka adalah permata yang ramah, profesional, dan mutlak untuk bekerja dengan. Saya akan mengesyorkan sesiapa yang mencari pinjaman untuk dihubungi. Email..lfdsloans@lemeridianfds.com Atau lfdsloans@outlook.com.WhatsApp ... + 19893943740.

Post a Comment